اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو جشن قهرمانی پرسپولیس پس از غلبه بر مس رفسنجان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فولاد و نساجی در لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) | اهوازی‌ها در لیگ ماندنی شدند جدول لیگ برتر ایران در پایان هفته سی‌ام و قهرمانی پرسپولیس نتیجه بازی پرسپولیس و مس رفسنجان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌| قهرمان سرخ می‌پوشد! ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و مس رفسنجان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول پرسپولیس به مس رفسنجان توسط گولسیانی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو خلاصه بازی استقلال و پیکان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نتیجه بازی استقلال و پیکان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| برد بی فایده ویدیو گل دوم استقلال به پیکان توسط مهرداد محمدی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول استقلال به پیکان توسط مهرداد محمدی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نمره ضعیف گوش شکسته‌ها در جام تختی پخش زنده بازی نساجی و فولاد لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جام در راه استادیوم آزادی + ویدئو
سرخط خبرها

انتقاد صید از آبروریزی دوپینگ ساوه شمشکی| فدراسیون اسکی کمپ خانوادگی شده است!

  • کد خبر: ۹۹۰۳۸
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
انتقاد صید از آبروریزی دوپینگ ساوه شمشکی| فدراسیون اسکی کمپ خانوادگی شده است!
انتقاد ملی‌پوش باسابقه اسکی ایران که در آخرین لحظات از اعزام به المپیک زمستانی منع شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های المپیک زمستانی درحالی این روز‌ها به‌میزبانی پکن برگزار می‌شود که نماینده‌های کشورمان شرایط خوبی در این رقابت‌ها ندارند. دراین‌میان، مثبت‌شدن دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی اوضاع کاروان کوچک ایران در المپیک را بدتر و انتقاد‌ها به ورزشکاران اعزامی ایران را دوچندان کرده است.

سیدستار صید یکی از این ورزشکاران است. او که امسال می‌توانست چهارمین المپیکش را با حضور در چین تجربه کند، در مصاحبه‌ای با ایرنا حرف‌های جالبی درباره تیم‌ملی و ماجرای اعزام‌نشدنش زده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

مثبت‌شدن آزمایش کرونای شما آن‌هم چند روز مانده به المپیک زمستانی مشکوک نبود؟

نهم بهمن همه آزمایش دادند و یازدهم بهمن فدراسیون اعلام کرد که ساعت۴ بعدازظهر آزمایش من مثبت شده است.

علائمی داشتید؟

هیچ علائمی نداشتم و از این ناراحتم که احساس بیماری نمی‌کردم. سر ساعت۵ همان روز فدراسیون اسکی، همه خبرگزاری‌ها به‌ویژه شبکه خبر اعلام کردند که آزمایش کرونای من مثبت شده است. با دبیر فدراسیون تماس گرفتم، اما جواب نداد.

یعنی بعد از مثبت‌شدن آزمایش کرونا و حذف از المپیک زمستانی، دبیر فدراسیون تماس شما را رد کرد؟

بله. بار‌ها تماس گرفتم و دیگر جواب تلفنم را نداد. فردای آن روز، ۱۲ بهمن، نتوانستم کاری انجام دهم و به آزمایشگاه پارس که نتایج را به فدراسیون می‌دهد، رفتم و دوباره آزمایش دادم، اما بازهم فدراسیون به من خبر داد که آزمایشم مثبت شده است. حالم خراب شد و هر لحظه منتظر علائم کرونا بودم، اما اتفاقی برایم رخ نداد. چهارشنبه، بهیار دیزین با من تماس گرفت و گفت که دوباره برای آزمایش بروم تا پدر و مادرم هم درگیر نشوند.

آزمایش مثبت بود؟

منفی شد. درواقع با کیت فرانسوی آزمایش دادم. پنجشنبه غروب به خانه برادرم در تهران رفتم و خودم را به جلو آزمایشگاهی که موردقبول سفارت چین بود، رساندم. آن روز دو آزمایش پی‌سی‌آر و یک آنتی‌بادی خون گرفتند. هنوز تا ۱۵بهمن و مراسم افتتاحیه بازی‌ها وقت داشتم و دوباره دکتر به من پیام داد که آزمایش شما منفی است و با خیال راحت می‌توانید به بازی‌ها اعزام شوید.

نظر شما درباره این اتفاقات در المپیک زمستانی چیست؟

حسین ساوه‌شمشکی مثل من ورزشکار است و نمی‌توانم او را زیر سؤال ببرم و این اتفاق ممکن است برای هر ورزشکاری رخ دهد. کمیته پزشکی فدراسیون وقتی علاقه‌ای ندارد که آزمایشی از میرهاشمی بگیرد و حتی حالی از من بپرسد، چه می‌توانم بگویم. در این یک‌ماه همه توانم را گذاشتم تا بهترین نتیجه را کسب کنم. الکساندر، مربی قبلی من، آزمایش دوپینگ و غلظت خون را انجام می‌داد.

یعنی غلظت خون می‌تواند در دوپینگ مؤثر باشد؟

بله. اگر غلظت خون ورزشکاری تا میزان مشخصی افزایش یابد، دوپینگ محسوب می‌شود. فدراسیون باید این کار را انجام می‌داد. هموگلوبین خون ورزشکاران اسکی بالاست و اگر آزمایش نگیرند، دوپینگ محسوب می‌شود. به‌نظرم باید کمیته فنی و فدراسیون پزشکی را زیر سؤال ببرید. پنج نفر به‌مدت سی سال این فدراسیون را در دست گرفتند. عیسی شمشکی مدیرفنی فدراسیون و مسئول انجمن پارااسکی فدراسیون جانبازان، موسی شمشکی مشاور وزیر در ورزش زمستانی، مرتضی شمشکی مسئول آموزش، بهرام شمشکی دبیر فدراسیون و علی‌داد ساوه‌شمشکی مدیر تیم‌های ملی است.

این مسئولان بیان کردند اسکی حق ماست. اگر تصمیم‌گیرنده هستند، باید بعد از سی سال به‌جای آنکه سه بازیکن راهی المپیک زمستانی کنند، پنج زن و پنج مرد را به این بازی‌ها می‌فرستادند. حتی یک دختر را بدون مربی به این بازی‌ها فرستادند و فکر نکردند که آن دختر به مربی نیاز دارد. مسئولان فدراسیون اسکی سی سال به این ورزش خیانت کردند. با این رویه خیلی از ورزشکاران علاقه‌مند به اسکی به همه ما لعنت می‌فرستند. آن‌ها چقدر دیگر می‌خواهند بگویند که فقط در المپیک حضور داشته باشیم، بالاخره نتیجه هم مهم است.

حرف پایانی؟

در این رشته فامیلی ندارم و روی پای خودم ایستادم و می‌خواستم با کسب چهارمی المپیک از این ورزش خداحافظی کنم. روزی هفتاد کیلومتر صبح‌ها و پنجاه کیلومتر بعدازظهر‌ها با کمترین امکانات ورزش کردم، اما رؤسای فدراسیون کمپ خانوادگی راه انداخته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->